TEAM-NL

TEAM-NL

Productie:

FREEPLAY-studios

Camera:

Wout ten Thije

Marnick de Groot

Editor:

Wout ten Thije

Marnick de Groot

Contentstrategie:

Wout ten Thije

Bas Vis

Client:

KNMV & Luchtmobiele brigade

Categorie:

Promotievideo

Productie:

FREEPLAY-studios

Camera:

Wout ten Thije

Marnick de Groot

Editor:

Wout ten Thije

Marnick de Groot

Contentstrategie:

Wout ten Thije

Bas Vis

Client:

KNMV & Luchtmobiele brigade

Categorie:

Promotievideo

In opdracht van de Luchtmobiele Brigade in samenwerking met de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) heeft Freeplay studios de kans gekregen om een promotievideo / sketch op te nemen ter promotie van de Motocross of Nations, de Olympische spelen van deze sport.

De achterliggende gedachte van deze video is dat TeamNL de oproep accepteert om te gaan ‘vechten’ voor eigen land. Team manager en directeur van de KNMV speelt hier de generaal van het team en leidt het peleton in hun voorbereiding naar de Nations.

De samenwerking tussen beide partijen zorgde ervoor dat ieder een compleet nieuwe doelgroep aanboorde. Deze sketch is een perfect voorbeeld van ‘out-of-the-box’ denken: zoiets is nog nooit in de motocrosswereld gedaan. Dit resulteerde erin dat de gelanceerde video enorm viral ging. De video behaalde maar liefst een half miljoen bereik (Facebook) en ging als een speer de wereld over. TeamNL means business.