Dutch Masters of Motocross 2019

Productie:

FREEPLAY-studios

Camera:

Wout ten Thije

Marnick de Groot

Editor:

Wout ten Thije

Contentstrategie:

Wout ten Thije

Jeffrey van der Vlis

Bas Vis

Client:

KNMV

Categorie:

Contentstrategie / Social media campagne

Productie:

FREEPLAY-studios

Camera:

Wout ten Thije

Marnick de Groot

Editor:

Wout ten Thije

Contentstrategie:

Wout ten Thije

Jeffrey van der Vlis

Bas Vis

Client:

KNMV

Categorie:

Contentstrategie /
Social media campagne

De Dutch Masters of Motocross is de competitie voor de échte hardrijders in de motocross. Alleen voor de crème de la crème van de motocross op wereldniveau is er ruimte achter het starthek. De finale van de DMoMX wordt verreden tijdens de Zwarte Cross, officieel het grootste motocrossevenement ter wereld.

Freeplay studios heeft gedurende het seizoen van 2018 en 2019 de gehele online communicatie op zich genomen. Het doel: zoveel mogelijk naamsbekendheid genereren. Het draaide bij deze marketingcampagne om het behalen van een zo groot mogelijk bereik op social media.

Door middel van een contentkalender werd vooraf een plan opgesteld, waarbij de kort- en krachtige video’s de hoofdnoot voerden. Tevens moest er in de content alle hoofdsponsors goed in beeld komen: Jumbo, Red Bull en Nozem Oil. Dit in combinatie met een groot bereik was o.a. belangrijk voor Red Bull.

De overmacht door zelf alle kanalen te beheren gaf ons de volledige flexibiliteit en precieze werkwijze. Het is voor ons van belang dat wij niet alleen de video’s produceren, maar ook lanceren. Onder het mom: ‘data is alles’, streefden wij naar de allerbeste resultaten met een klein budget.

De belangrijkste ontdekking was het concept van een ‘same-day’ edit. Snel lanceren en nieuwswaarde is key voor het behalen van een hoog bereik. Elke wedstrijd werd er daarom een korte minuut van highlights gepubliceerd. Op deze manier haalden we vele malen meer waarde uit een (minimaal) promotiebudget dan anders.

Totale bereik Facebook + Instagram binnen één seizoen: ~1,4 miljoen.

Gemiddeld bereik per bericht: ~8500.

Gemiddelde views per video: ~7500.