Motocross of Nations 2019

Productie:

FREEPLAY-studios

Camera:

Wout ten Thije

Editor:

Wout ten Thije

Strategie:

Wout ten Thije

Ron aan de Stegge

Client:

Stichting MXGP Assen & LDP International

Categorie:

Aftermovie / Verslaglegging / Documentaire

Productie:

FREEPLAY-studios

Camera:

Wout ten Thije

Editor:

Wout ten Thije

Strategie

Wout ten Thije

Ron aan de Stegge

Client:

Stichting MXGP Assen & LDP International

Categorie:

Aftermovie / Verslaglegging / Documentaire

De Motocross of Nations 2019 werd voor het eerst sinds 15 jaar in eigen land gehouden, op het TT-circuit in Assen. De ‘MXoN’ is Olympische Spelen van de motocross, waar de top drie rijders van elk land strijden als team tegen de andere landen. Het is dé grootste wedstrijd van het jaar, waar dit keer het Nederlandse team de grote favoriet was. Nog nooit had TeamNL gewonnen.. tot in 2019 voor eigen publiek!

FREEPLAY studios mocht een maand lang vooraf en tijdens het weekend zelf de social media content strategie opzetten en lanceren. Het doel was om zoveel mogelijk ‘hype’ genereren voor het evenement en de tribunes vol te krijgen.

Dit hebben wij gedaan door een bulk aan korte video’s te maken van de toprijders die allemaal potentie hadden om enorm viral te gaan. Dit was een aantal keren gelukt door in te spelen op de spanning van het Amerikaanse team, welke normaliter niet te zien is in Europa. Een samenhang van snelheid, nieuwswaarde en gerichte content maakt deze campagne tot een enorm succes:

Beoogt bereik (Instagram en Facebook gecombineerd): 300.000

Behaalde bereik: 1.800.000

De campagne was zo een succes dat deze ook nog tot een documentaire en special promo hebben geleid voor Team NL van de Motocross Of Nations 2019.